Julhelgen!

Ja ni julhelgen har gått som i ett huj..
Åkte på lördagmorgon och kom fram till Falun på kvällen. Såg mosters lilla etta för första gången som är på 24,5kvm. Vi åt färdig köttfärssås med snabbmakaroner och sov över där alla 5. (Jag, mina systrar, mamma och moster). Å det gick bra! Blev inte så trångt som man trodde från början!

På söndagen så åkte moster till sin stuga och gjorde stuvningar till julaftonen och vi andra åkte till mormor och hjälpte till lite där hemma. Systrarna följde med låtsas morfar och lämnade paket till hans barnbarn. Jag satt och ritade lite medan mamma och mormor höll på att göra jansons frestelse och lite annat. Mormor hade redan gjort det mesta så det var inte så mycket att göra.
Gav gårdens kung, pissenisse, fettet från julskinkbitarna som jag hade ätit av och gav honom och de andra kissarna på gården lite grädde som låtsas morfar hade tagit bort från den mjölk som kommer direkt från ladugården.

Måndagen! Då var det julafton. Kom till mormor igen, tog fram maten och satte oss för att äta. klockan var runt 12 då.
Efter det så pratade vi en massa, lite ärenden ut i jordkällaren, rökpauser (inte jag, mormor och moster!) Tiden rann iväg och klockan blev 2 och vi satte oss för att öppna paket.
Jag fick:

Ett smyckeskrin från J (öppnade den på förmiddagen:P)
En pyjamas
Presentkort 300 på H&M
Presentkort 200 på Åhléns
En tomtegumma (söt)
och pengar från olika håll.

Efter det så var det Kalledags! Måste erkänna att det börjar bli lite tråkigt att se på samma bitar varje år, det enda som är roligt med kalle är att se de nya julhälsningarna som har kommit.

Sen var det fruktsallad (apelsin, russin, hasselnötter och ägg) Super gott med bara det:P
Efter det så gick mormor och morfar ut i ladugården och höll på med deras djur i drgt en timme och lite mer. Moster åkte efter att vi hade spelat färdigt. Kommer inte igåg vad det heter som vi spelar, men det handlar i alla fall att komma över 52 poäng. Den har då vinnit! Aja ni vet säkert inte vad jag håller på att snackar om, men men. Efter att mormor och morfar kommit in från ladugården igen så åt vi risgrynsgröt.
Mamma var den som var först fram till kastrullen och la i gröt i sin tallrik. Efter henne så stod jag och väntade och helt plötsligt får mamma fram mandeln. Hon petar ner den igen, å jag backar undan för att låta de andra gå före för jag såg ju vad den var. Efter att alla hade gått före så var det min tur och ta gröt.
Gick och satte mig för att ha på socker och kanel och farmors goda mjölk. Åter till hälften av gröten och rätt som det är når jag sätter ner skeden så tar det stopp. Gräver lite i gröten och vad ser jag?:S Jag fick mandeln i alla fall:P Aja, lite kul ändå att jag fick den fast jag inte ville ha deni min:) Man vet ju inte vad som skulle kunna hända, men som tur så hände det inget:P hihi!!

Tisdagen! Då så åkte vi från mosters lilla lägenhet och drog oss till våra gamla hemtrakter. Smsar mammas vän, men det kommer inget svar därifrån, så vi sms jocke istället. Han svarar och han är själv vaken i huset, han skriver också att det ska bli kul att ses dagen därpå, men hallå?!! Va, nej nej det är idag (tisdags) som vi skulle komma. I typ panik väcker han sin mamma och sin syrra, städar, smsar tillbaka och mamman ut med hunden. Haha det skulle ha sett kul ut att ha sett dem:P Men snälla som vi var så åkte vi en sväng inne i Avesta och sen bort mot Krylbo, åkte förbi min gamla tråkiga skola (fattar inte att man har gått där... (Undrar om de fortfarande har svartatavlan kvar?) Åker förbi några gamla klasskamratershus, åker förbi några lägenheter som man har bott i med vadera förälder, åker förbi en gammalklasskamrats (äcklet) och får obehagliga rysningar och åker sedan in mot själv hjärtat i Krylbo... Hehe Konsum och sen till mammas väns lägenhet, parkerar och går upp till jocke, hans syrra och mamman. Sätter oss i sofforna, men inte i samma ordning som annars:P mamma i fotöljen, minsta syrran, mellersta syrran och jag i den stora soffan, jockes syrra och jocke i den lilla soffan och mammas vän satte sig på en köksstol. Drack sodastreamer fanta och åt jakobsen chocklad till:P pratade, fnissade och lyssande.. Hehe ja, man träffas inte ofta!:/ Det är alltid lika trevligt att träffa dem. Har alltid nått kul att berätta eller fnissa åt:) Synd att man har börjat umgåtts mer nu på sistone bara! Jag menar tidigare, innan en av mammas vänner börjar bete sig konstigt.
Efter att ha sagt hejdå och satt oss i bilen och vinkar åt dem så bär det av neröver. Det tog tid denna gången att åka. från 12 till 19 tiden. Så lång tid brukar det inte ta från Krylbo och ner till Halmstad.
Pratade en stund med älsklingen i mobilen på väg ner:) Var gött att få höra hans röst igen:)
Pratade om julen, nyår och lite annat smått och gott som hör till:P

Onsdag! Idag så har jag slagit in den sista julklappen som ska lämnas över till låtsaspappas släktingar (till de som vi byter julklappar med). Sen så har älsklingen ringt och så har vi pratat lite om helgen.
Å nu så ska jag försöka hitta på nått kul som vi kan ha till nyår, nå frågesport eller nått liknade. Ska fira nyår med mamma, låtsaspappa, hans mamma, pappa och moster i stugan så det kanske blir lite tråkigt att inte ha nått kul att göra.
Sen så ska jag också ta och packa färdigt till helgen hos min going och även till stugan, för jag lär nig inte hinna att bli färdig med det på söndag när jag ska hem och sen iväg till stugan.

Så ja, jag har lite att göra just nu!!!
Gott nytt år till er som läser:)

@~>~>~ Älskar min goa älskling ~<~<~@


Kommentarer
Postat av: Annika

Chicago heter kortspelet... :)

2007-12-26 @ 18:12:52
Postat av: Emma

Gott nytt år!

2007-12-26 @ 19:16:49
Postat av: Joakim

Ja, visst hade det vi det trevligt? ;)
Hehe. Du spelade både Chicago och var i Chicago under löpet av ett par dar.. :p.. (Krylbo kallades för Sveriges Chicago i DalaDemokraten här förut, på grund av alla mord osv som har varit här).. :p

2007-12-27 @ 16:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0